Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Οι καμπύλοι άνθρωποι, του Χεσούς Λιθάνο

(μετάφραση: nathalie)

Εμένα μου αρέσουν οι καμπύλοι άνθρωποι,

οι καμπύλες ιδέες,

οι καμπύλοι δρόμοι,

γιατί ο κόσμος είναι καμπύλος

και η γη είναι καμπύλη

και η κίνηση είναι καμπύλη·

και μου αρέσουν οι καμπύλες

και τα καμπύλα στήθη

και οι καμπύλοι κώλοι,

τα καμπύλα συναισθήματα·

η μέθη: είναι καμπύλη·

οι καμπύλες λέξεις:

η αγάπη είναι καμπύλη·

η καμπύλη η κοιλιά!

το διαφορετικό είναι καμπύλο.

Σε μένα αρέσουν οι καμπύλοι κόσμοι·
η θάλασσα είναι καμπύλη,

το χαμόγελο είναι καμπύλο,

η χαρά είναι καμπύλη,

ο πόνος είναι καμπύλος·

τα σταφύλια: καμπύλα·

τα πορτοκάλια: καμπύλα·

τα χείλη: καμπύλα·

και τα όνειρα, καμπύλα·

οι παράδεισοι, καμπύλοι

(δεν υπάρχουν άλλοι παράδεισοι)·

σε μένα αρέσει η καμπύλη αναρχία;

η μέρα είναι καμπύλη

και η νύχτα είναι καμπύλη·

η περιπέτεια είναι καμπύλη!

Και  δε μου αρέσουν τα ευθέα πρόσωπα,

ο ευθύς κόσμος,

οι ευθείες ιδέες·

σε μένα αρέσουν τα καμπύλα χέρια,

τα καμπύλα ποιήματα,

οι καμπύλες ώρες:

το ν’ ατενίζεις είναι καμπύλο!

(σ’ αυτές τις καμπύλες που μπορείς ν’ ατενίσεις

και να γνωρίσεις τη γη)·

τα καμπύλα όργανα,

όχι τα μαχαίρια, όχι οι νόμοι:

δε μου αρέσουν οι νόμοι γιατί είναι ευθείς,

δε μου αρέσουν τα ευθέα πράγματα·

οι ψίθυροι: καμπύλοι,

τα φιλιά: καμπύλα·

τα χάδια: καμπύλα.

Και η υπομονή είναι καμπύλη.

Το ψωμί είναι καμπύλο

και το θραύσμα ευθύ.

Δε μου αρέσουν τα ευθέα πράγματα

μήτε η ευθεία γραμμή:

χάνονται

όλες οι ευθείες γραμμές·

δε μου αρέσει ο θάνατος γιατί είναι ευθύς,

είναι το πιο ευθύ πράγμα, το κρυμμένο

πίσω απ’ τα ευθέα πράγματα·

μήτε οι ευθείς δάσκαλοι

μήτε οι ευθείες δασκάλες:

Ν’ απελευθερώσουμε τους καμπύλους θεούς απ’ τους ευθείς θεούς!

Το μπάνιο είναι καμπύλο,

η αλήθεια είναι καμπύλη,

εγώ δεν αντέχω τις ευθείες αλήθειες·

το να ζεις είναι καμπύλο,

η ποίηση είναι καμπύλη,

η καρδιά είναι καμπύλη.

Σε μένα αρέσουν τα καμπύλα πρόσωπα

και το σκάω, είναι η μάστιγα, από τα ευθέα πρόσωπα.




Lizania, aventura poética 1945 - 2000. Editorial Lumen, 2001.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου